תחומי עיסוק

תחומי עיסוק

מעקב וליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות

תינוקות מגיל שבועיים עד גיל 3 שנים

בוגרת קורס בובאט (Baby course) משנת 2000.

למי מיועד המעקב ההתפתחותי?
המעקב מיועד לכל התינוקות, לפגים, לתינוקות שעברו טראומה (תאונות) ולתינוקות לפי המלצת הרופא. היום גם קיימות טכנולוגיות שמאפשרות אבחון התפתחותי נוירולוגי כבר בתוך הרחם.

המלצתי היא להתחיל מעקב התפתחותי לאחר סיום ההסתגלות של התינוק לחיים מחוץ לרחם (בערך בין 4 ל6 שבועות) כדי ללוות את ההורים בהתפתחות התינוק ולאבחן בעיות התפתחות מוקדם ככל האפשר על מנת לתקן ולמנוע בעיות עתידיות.

המעקב מתבצע ע"י התבוננות על התפקוד של התינוק והשוואה לקריטריונים של התפתחות נורמלית.
הנורמה בגילאים הרכים היא מאוד רחבה והתפקוד של התינוק משתנה במהירות, וניתן להשפיע על התפקוד באם יש עיקוב ולתקן אותו בקלות ללא השארת עקבות.

המעקב שמקבלים היו בטיפות החלב הוא מעקב גדילה, שמתמקד בגדילה הפיזית של התינוק ואין התייחסות מספקת להתפתחות הנוירולוגית.

חשוב שהמעקב יתבצע ע"י בעלי מקצוע מומחים ומוסמכים!

שיקום נוירולוגי לטיפול בספסטיות

"שיטת פטריסיה"

למי השיקום מיועד?
לילדים המאובחנים כספסטיים בדרגות שונות ולמבוגרים אחרי אירוע מוחי.

ספסטיות היא תוצאה של פגיעה מוחית הגורמת לכיווץ השרירים.
שיתוק מוחין ספסטי הוא הסוג השכיח ביותר, כ- 70-80% ממקרי שיתוק המוחין.

הספסטיות מסוכנת מאוד היא כואבת, מקצרת, מגבילה, מורידה מסה שריר, מוציאה מפרקים מהמקום, מתסכלת וגורמת לנכות תפקודית.

השיטה היא תחלופה לטיפולי המתיחות הכואבים המקובלים כיום ומבוססת על תרגילים ייחודיים המותאמים אישית לכל מטופל ושימוש במשחה המשחררת את הספסטיות ושומרת על תוצאות המתיחה לאורך זמן.
הטיפול הוא נטול כאבים והמתיחה נשמרת בין 3-4- ימים מה שמאפשר למטופל להפנים את התבניות המוטוריות המתאימות ונותנת תחושה של שחרור, המטופל מקבל בטחון ותחושת מסוגלות וכן רצון להמשיך להתקדם.


תוצאות הטיפול בשיטה החדשנית שפיתחתי מביאה לשיפור של בין 70%-80% הצלחה בתפקוד ותוך זמן קצר.
מניסיוני, כבר בגיל 3 שנים ישנה התחלה של פריקת מפרק ולכן ממליצה ללכת עם התחושות הבטן ולא להתעלם מהרגש ולהתייעץ.

איחור התפתחותי אצל ילדים

למי מיועד הטיפול?
לילדים המאובחנים עם בעיות בסרבול, בעיות בוויסות חושי, בעיות בחוסר יציבות, בעיות בקאורדינציה ועוד.

פעמים רבות הורים חשים שקיימים הבדלים בין ילדם לבין ילדים אחרים בני אותו גיל, וחשים אי שקט מכיוון שאינם יודעים בביטחון אם אכן קיים הבדל.
אי השקט של ההורים הוא משמעותי וחשוב מאוד, כי שם מתחילות להתעורר שאלות ותהיות, ופה מתחיל השלב שבו יש להתייעץ עם גורם מומחה ומוסמך.

בטיפול ע"י ריפוי בעיסוק NDT אנו מפתחים את:

היכולות לפעול בקצב וברצף

✔ היכולת לשלב בין יציבות ותנועתיות באופן שיאפשר שליטה יעילה על הגוף

✔ היכולות להפריד תנועה, כלומר לפעול עם איבר אחד מבלי לערב בצורה מסיבית את הגוף כולו.

✔ היכולות לקלוט ולהבין מצבים שונים

✔ היכולת לסנן ולעבד גירויים תחושתיים


מוטוריקה עדינה

למי זה מיועד?
לילדים עם קשיים של אחיזה נכונה, חולשה בכפות הידיים, קשיים סנסורים וקוגניטיביים הקשורים לכתיבה.

התפקוד הגרפי מתקיים ע"י שילוב בין רמה קוגניטיבית –תפיסתית לבין יכולת ביצועית מוטורית.
הגורמים מעורבים בתפקוד הגרפי כוללים: תחושה, שיווי משקל, תפישה מרחבית, תפישה חזותית, כיוונים, פעולה ברצף, תפישה שמיעתית, עיבוד שפתי ואחיזת עיפרון.

כלומר, התפקוד הגרפי משלב בין תנועה לכלל החושים.

כדי לשפר את המוטוריקה העדינה, אני מתמקדת בילד באופן כללי: מכפות הרגליים- הליכה, ישיבה, טונוס וכוח. מתוך התבוננות והכרות עם הילד, אני בונה פרופיל שמשמש את ההתפתחות והצרכים, וקובעת את מטרות הטיפול התפקודיות בצורה מדויקת יותר.

מדריך ריפוי בעיסוק לעבודה מהבית

מדריך שפיתחתי במשך המון שנים של צבירת ידע וניסיון של טיפולים עם ילדים שונים וקבלת תוצאות מצוינות.

האחיזה הנכונה היא שלב התפתחותי מורכב וגורמים קוגניטיביים ומוטורים, השלב זה, חשוב מאוד בחייו של הילד (מתפתח בין גיל 3 ל6), והיא מורכבת מהרבה גורמים שחושב להקדיש להם תשומת לב בזמן על מנת למנוע סרבולים בעתיד. מגיל 3 בחצי, מומלץ מאוד לשים לב לאחיזה של הילד או לסירוב של ציור או צביעה.

יש הורים רבים שמפספסים את השלב הזה בגיל מוקדם ומגיעים לקבלת טיפול בשלב מאוחר יחסית כשפתאום מגלים שהילד לא יודע לכתוב/לקרוא או לא מספיק להעתיק מהלוח.

הערכה מיועדת לפיתוח טכניקה של אחיזה נכונה ופותחה על-מנת להעניק כלים נכונים ומקצועיים להורים, למטפלות, לגננות ולסייעות בשלב התפתחות זה.

הערכה באה להקל על המשפחה והילד, על מנת לאפשר לו להתקדם בסביבה הטבעית שלו ע"י חוויה של משחק, קירוב בין ההורה לילד ולחסוך זמן ותסכול.

לרכישה לחצו כאן
Share by: